مقاله, وبلاگ

از سیر تا پیاز لوازم التحریر!

از سیر تا پیاز لوازم التحریر !

پیش از هر توضیحی درباره لوازم التحریر باید به واژه آن بپردازیم. این واژه به دو صورت لوازم التحریر و لوازم تحریر به کار برده می شود؛ لوازم التحریر یک واژه عربی بوده و ما به دلیل استفاده از دو کلمه لوازم و تحریر در فارسی از واژه لوازم تحریر نیز استفاده می کنیم. در صورتی که بخواهید معادل فارسی لوازم التحریر را به کار ببرید، بهتر است از واژه نوشت افزار استفاده شود.

به مناسبت روز جهانی لوازم التحریر که ۲۵ آوریل مصادف با ۵ اردیبهشت است، قصد داریم که شما را با همه چیز درباره لوازم التحریر آشنا کنیم.

لوازم تحریر یکی از چیزهایی است که در زندگی همه ما از بچگی وجود داشته است و همراه و یار و یاور همیشگی ما بوده است. بنابراین می توان گفت که ما به لوازم تحریر عادت کرده و برای همه ما تک تک آنها عزیزند…

لوازم التحریر چیست؟

لوازم تحریر گروهی از ابزارهایی است که برای نوشتن، ترسیم و یا نقاشی کردن کاربرد دارند. حال ممکن است این نوشت افزار توسط کودکان در مهدکودک، دانش آموزان در مدرسه، دانشجویان در دانشگاه، کارمندان در ادارات و موسسات، هنرجویان در آموزشگاه های هنری و … استفاده شود.

رایج ترین لوازم التحریر مداد، خودکار، دفتر، پاک کن، تراش و دفتر یادداشت هستند که ما از کودکی تا پیری با آنها سر و کار داریم. اما باید گفت که آنها به دسته های مختلفی مانند نوشت افزار تحصیلی، لوازم اداری و لوازم بایگانی تفکیک می شوند که در برخی از آنها ممکن است لوازم مشترک نیز موجود باشد.

امروزه به تمامی لوازم و ابزاری که رابطه ای با نوشتن یا حتی نوشته های چاپ شده داشته باشد نیز لوازم التحریر می گویند و شما آنها را از فروشگاه های نوشت افزار می توانید تهیه کنید. به عنوان مثال شما کلیربوک، کاور کاغذ ( پوشه کیسه ای )، کلاسور و … را که برای نگهداری برگه به کار برده می شود، می توانید از فروشگاه های لوازم تحریر خریداری و استفاده کنید.

تاریخچه

لوازم تحریر بانک تحریر

لوازم التحریر برای هزاران سال حامی ارتباطات نگارشی بوده است. مصری ها کاغذهای پوستی را که از پوست حیواناتی چون بز و گوسفند می ساختند را توسعه دادند اما تنها ثروتمندان توانایی استفاده از این پوست ها را داشتند که به جای کاغذ استفاده می شد.

مصری ها طی یک سلسله مراتب موفقیت های بیشتری را در سطح نوشتاری به ثبت رساندند. نوشت افزار جدید با استفاده از یک گیاه به نام پاپیروس توسعه یافت؛ به این صورت که آنها ساقه های پاپیروس را به شکل نوارهای باریکی در آورده و لایه لایه کنار هم قرار می دادند طوری که در هم فرو روند، سپس این رشته ها را در آفتاب خشک می کردند. کلمه “Paper” که امروزه در زبان انگلیسی به کار می رود از کلمه “پاپیروس” گرفته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر سرگذشت کاغذ را از زبان خودش بخوانید.

قبل از آنها هم که با میخ و سنگ اشکالی به منظور انتقال مفهوم ترسیم می کردند که می توان گفت قدیمی ترین لوازم التحریر میخ و سنگ بوده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *